Pages

Friday, February 4, 2011

Mini Gathering Bloggers Utagha Bersama Tiz Zaqyah

Salam a'laik.. Wahh.. Akhirnya aku berjaya jugak mendapat hidayah untuk join ghathering bloggers buat pertama kalinya. Walaupun cuma mini ghatering yang hanya di'join' oleh 8 orang bloggers dan seorang tetamu jemputan, Tiz Zaqyah, ia tetap meriah. Err.. Tiz Zaqyah? Yupp? Why? Ingat gathering Geng Blogger kat KL tu je ke boleh ada Heliza Helmi? Haha.. Kami pada mulanya jemput Rozita Che Wan. Tapi dia terpaksa cancel last minit sebab sakit perut.

Mula-mula aku sampai kat venue yang ditetapkan tu, aku terfikir adakah ada perubahan venue? Sebab Star Parade ditutup sempena raya cina. Suasana bandaraya Alor Star juga sunyi sepi macam kat planet pluto. WTFish! Ini membuktikan kaum cina menguasai bidang perniagaan. Adeyh.. Aku tanya pak guard, dia cakap hanya super bowl je bukak. Fuh.. Nasib baik. Aku pun naik lift, jumpa diorang kat cafe Super Bowl. Sahabat-sahabat bloggers yang aku tak pernah face to face dan cuma kenal dalam alam maya saja.

Lapan orang bloggers yang dimaksudkan tu sudah semestinya aku dan..

dari kiri : Anith Nabila, Anith Natasha, Nani, GKSB, Oshin, Hafiz dan ntahh.. tak kenal.. heheh.. (Shah Jiehan tiada dalam gambar kerana sudah berada dalam bas pulang ke perak)
Lokasi penggambaran : Restoran Selera Jelapang
Jurukamera : Seorang pak cik tak dikenali yang dipaksa oleh GKSB.

Aktiviti pertama yang kami buat ialah main bowling. Kali pertama dan terakhir aku main bowling ialah pada tahun 2006. Ini bermakna, petang semalam ialah kali kedua aku main bowling. Haha.. Sebab aku bukan seorang yang ghairah sangat dengan permainan berbayar ni. Heheh.. Walaupun tak terer, tapi semalam boleh dikatakan luck aku sebab berjaya menjadi pengumpul mata tertinggi mengalahkan GKSB dan Shah Jiehan yang jauh lebih berpengalaman. Haha..

Lepas main bowling, barulah sesi ice breaking dijalankan. Pergh! Dah main baru nak suai kenal? Hehehe.. Pastu konon pura-pura malu pulak masa sesi taaruf. Haha.. Tak sangka sebenarnya diorang semua ni sempoi dan awesome. Macam-macam gelagat la yang boleh dilihat. Lepas ice-breaking, kami bertolak plak ke Shahab Perdana untuk hantar Shah Jiehan yang tak sabar-sabar nak balik Perak. Then, kami sambung gosip-gosip kat Restoran Selera Jelapang pulak. Cuma aku agak ketinggalan sikit coz terpaksa menemani Tiz Zaqyah ke City Plaza dan menemannya pulang terlebih dahulu.

Kalau hangpa nak tau apa yang digosipkan, boleh la pi skodeng kat blog GKSB. Gambar-gambar pun banyak. Aku cuma cilok satu je gambar taruk kat entry ni. Heheh..

Upss.. Jap.. Siapa Tiz Zaqyah yang sebenar? Haha.. Dia bukan blogger. Dia cuma menemani aku. Kalau nak tau kenapa kami panggil dia Tiz Zaqyah (bukan nama sebenar), sila KLIK SINI! Dan kalau nak tau apa hubungan aku dengan Tiz Zaqyah, KLIK SINI!

Tiz Zaqyah (bukan nama sebenar),ketika aku teman dia kat Ct Plaza.
Sengaja aku upload gambar tanpa muka. Pandai-pandai la hangpa cari kat blog GKSB. Gambar dia ada terselit kat situ.

Sekian, tahniah kepada yang sudi memberikan komitmen dan berjaya memeriahkan Mini Ghatering yang simple but awesome! I loikeeee...! Nice to meet u all! =)

Sila ke blog GKSB untuk cerita yang lebih menarik dan gambar-gambar panas.. Heheh..  KLIK GKSB!

SZ : Aku sebenarnya pemalu.. Dats why kadang2 nampak serius.. Ahaha..

51 comments:

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

fuh..fuh..syiok ek ampa bergathering...heheh..mana tiz zakiah?..nak ngorat.. =P

Izamir Ridzwan said...

dh tgk kt blog gksb.. huhuhu

SukaHatiAkulah said...

tu ea tiz zakiah??
wat kecut je..
ngat kan tiz betol..
muehehehehheehe..

::dAuZsHaNLeY:: said...

cam best jek..
lama dah xg gathering...

Anith's Azizan said...

pergh!!
siap ltak nama penoh kitaorg lgi tuh!!
btw, k. tiz zaqyah tuh memang comel habis, da la lemah lmbut, sopan sntun, ckap pon x byk:))
ala2 gadis melayu trakhir:))

mie said...

wow!!
menarik juga, xsempat nak join...

oshin said...

tyme serius kita serius tyme melawak kita melawak . HAHAH . ayat tak leh blah . cuak je dgr . lalalalala

SyedGraphix Dot Com said...

waaaa..best nye.. tp nape kumbang skit je ?XD

apdm said...

salam

kena tipu lak, ingatkan betul tadi..sabar jelah..

Mohamadazhan.com said...

sempoi brO :)

Nazifa M.Zali said...

nk tgk gambo tiz zaqyah tue

Solihin Zubir said...

@::anithabilchan:: : keliru nama dua bradik ni.. haha..

Solihin Zubir said...

@oshin : cuak ka? ahahhaa.. ngek.. takleh blah kan.. heheh..

Solihin Zubir said...

@SyedGraphiX : sbb tu laki kena kawen 4.. hahaha..

Solihin Zubir said...

@sissyira : Tiz Zaqyah bkn nama sbnr.. :D

Nur Hafizah bte Za'ba a.k.a SuperCSI Fiza said...

sonok2 la..
aku curi banner kau okey !

aLya maNip said...

kebetulan g blok GKSB dulu..so da tengok Tiz Zakiah..hikhik
wish u all da best bro..
lepas nie leh wat gathering besar-besaran lak..hehe

mizayusof said...

bestnya. meriah. bila lah miza dapat join agaknya kan. hihihi :)

Unknown said...

hihi..marka laa tu.. hahahaha

Unknown said...

malas nak komen panjang..
nak pi tengok tiz sat!!

nazirulhazwan~ said...

tiz zakiah tgh date nan aku kot mase korang gathering.haha

saya_arief said...

teringin nak join gath.
:D

The Crow said...

Adakah beliau Tiz yang Solihin maksudkan dalam entri yang lepas? hehehe.. lets chek out!

Kalau Rozita che wan ade, kompom sy start kete pi kedah. heheh..

wannurfazrini said...

huk olohhh . tiz zakiah yg comel . hehe

Afiefah Safieni said...

ala,ada gathering...
kenapa saya x tau.
=(

TunTeja said...

ceyt!! hehehe.tertipu rupenyeeeee.
bestnye gathering.bile nak turun jb?
bley gathering same :)

ciK waNi said...

ala ruginya x join..
huhuhu..
tiz zakiah??
comel tiz zakiah 2

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

solihin yg pemalu??



auuuwwwww...


malu ker??


hakhak

ibu hidayahamin said...

seronoknya kamu...

Chain said...

wahh..akhirny aku dah tau sapa tiz zakiah ang tu..dia rupenye..keh3

Unknown said...

await masam ja muka tuh.malu ka ramai marka.eheh

Solihin Zubir said...

@The Crow Empire : yeah! bijak! tepat skali.. heheh..

Solihin Zubir said...

@Afiefah Safieni :err.. sbb kamu x amek taw kot.. heheh.. xpa.. next time cuba g.. :D

Solihin Zubir said...

@TunTeja : apa kata org jb yg turun loq staq.. ok? heheh..

Solihin Zubir said...

@GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr : yezzzaa.. i pemalu la u.. muahahhaa..

Solihin Zubir said...

@Chain : alamak.. bocoq rahsia.. haha..

Solihin Zubir said...

@echah mashuri : haha.. cek malu la.. heheh..

Miss AZ said...

laaa...
tataw pun.. melepasss =_=

Unknown said...

peh bro xajak pon..haha ayie kt alor setar kot sekrng nie..hohoh

faINa989 said...

patut pakai baju hijauuuuuuu....


:P

Puteri Iqa Izyan said...

heh.lupe pulak psl cite tiz zaqiyah harituh.

igtkan betui2 ada. hehe

IMANSHAH said...

wah tak ajak ni..cek pun oghang utagha jugak

nfatin said...

lor.. ingt tiz zaqyah betul..
bru nk jelez.. hehe..

Al said...

lawa no follower..

1111

Miss Yaty said...

fuhyoo nak ngorat baju colourful boleh tak? kui3 ;P

bestkan pegi gath!!

jgn jeles ye miss yaty jumpa abg ben ;P

CIK TOM said...

wah ramai blogger buat gathering kan..best2....comel la tiq zaqiyah :)

Wan Gerrard said...

hehe hebat main bowling bro..:P

efa said...

hehehe igt tiz zaqyah betul td hoho :)bestnya korang pi gathering tu eh2 tiz zaqyah tu yg sblum2 ni pnya entry yg solihin duk cerita tu ka?hehehe

nabByla said...

aigo! bestnya!! bila plak nabila leh join neh? huuu..

shahjiehan said...

lalu lalang~hahahaha...

org terrer main boling nih~

niesz said...

ni mesti muke die ala2..tiz zaqiyah nie..ehe...